1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Présentation de vos projets, les évolutions, les modifs...
Avatar du membre
Superflo
Membres confirmés
Messages : 2641
Enregistré le : 01 oct. 2007, 20:55
Votre German : 1303 de 75 evo8
Moteur : 2806cc T4 EFI
Localisation : 01 et 94

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par Superflo »

1955cc turbo engine in the works...
83462.jpg
Avatar du membre
benicox
Membres confirmés
Messages : 464
Enregistré le : 01 oct. 2007, 09:00
Votre German : un split de 66 !!!
Moteur : un type 1 et alors ?!
Localisation : BZH (56)

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par benicox »

La configuration ???
Avatar du membre
Aart-Jan
Membres confirmés
Messages : 19
Enregistré le : 09 nov. 2007, 12:33
Localisation : The Netherlands
Contact :

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par Aart-Jan »

76 x 90.5mm (=1955cc)
5.5" CB Super Race Rods
Webcam 218 avec 112' Lobe Centers
Stock heads, ported and converted to twin plug
Mexico fuel injection intake manifold
Megasquirt ECU with JAW wideband and EDIS ignition
Stainless hideaway turbo header
TD04L-14T turbo (from Volvo S40/S60)
82504[1].jpg
78881[1].jpg
82837[1].jpg
83460[1].jpg
More pictures: http://www.keversite.nl/fotoalbum/my_photos.php?id=4568

Just preparing for some more fun at the Nurburgring next year!! :lol:
DSC_0117[1].jpg
Avatar du membre
benicox
Membres confirmés
Messages : 464
Enregistré le : 01 oct. 2007, 09:00
Votre German : un split de 66 !!!
Moteur : un type 1 et alors ?!
Localisation : BZH (56)

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par benicox »

Aart-Jan a écrit : Stock heads, ported and converted to twin plug
Quel est vraiment l'intérêt du passage en double bougies par cylindres ?
Avatar du membre
Aart-Jan
Membres confirmés
Messages : 19
Enregistré le : 09 nov. 2007, 12:33
Localisation : The Netherlands
Contact :

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par Aart-Jan »

By igniting the fuel mixture at two locations, the burntime will be shorter (giving less more needed timing advance). By shortening the burntime, not only efficiency increases but available time for detonation also decreases. So besides a more efficient combustion, a higher compression ratio or boost level can be used, giving again more efficiency and power! We will see how this turns out in practice...
Avatar du membre
dangerous
Membres confirmés
Messages : 1016
Enregistré le : 04 oct. 2007, 22:18
Localisation : NIZZA
Contact :

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par dangerous »

By igniting the fuel mixture at two locations, the burntime will be shorter (giving less more needed timing advance). By shortening the burntime, not only efficiency increases but available time for detonation also decreases. So besides a more efficient combustion, a higher compression ratio or boost level can be used, giving again more efficiency and power! We will see how this turns out in practice...
tres bonne anallyse et moins de perte thermique car les temps de combustion est plus court

en voila un qui va pleinement exploiter sa MS :thumb:

you use two or four transistor for controling the two edis coil pack ?
Avatar du membre
Aart-Jan
Membres confirmés
Messages : 19
Enregistré le : 09 nov. 2007, 12:33
Localisation : The Netherlands
Contact :

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par Aart-Jan »

At first I will try to use the stock EDIS controller and just wire two sets of coils to it. If that doesn't work properly, I will use four transistors for direct ignition control.

You are also using MS?
Avatar du membre
dangerous
Membres confirmés
Messages : 1016
Enregistré le : 04 oct. 2007, 22:18
Localisation : NIZZA
Contact :

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par dangerous »

yes

http://dangerous.skynetblogs.be/archive-month/2009-03#
http://dangerous.skynetblogs.be/archive-month/2009-05#

we put it in a bus with T1 1600 engine (fuel only)
we doesn't tune it but he run well :boire:

I must to take time for the spark :(
Avatar du membre
Benoit
Admin
Messages : 6039
Enregistré le : 14 sept. 2007, 00:21
Votre German : Cox 1200 de 74
Bay Window de 78
Moteur : Combi EJ25. Cox EJ20G
Localisation : 74

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par Benoit »

Aart-Jan a écrit :and just wire two sets of coils to it
Maybe it will divide the power of the spark, because you share it !
And if your coils hasn't the same impedance, maybe it will not be divided in 2... but a ratio due to it.
Aart-Jan a écrit :I will use four transistors for direct ignition control.
Much better I think !
Avatar du membre
Aart-Jan
Membres confirmés
Messages : 19
Enregistré le : 09 nov. 2007, 12:33
Localisation : The Netherlands
Contact :

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par Aart-Jan »

No. The coils are permanently connected to +12V and are switched to ground by the EDIS controller. By connecting two EDIS coilpacks to one controller, both coilpacks will be switched to ground at the same time over the same pin. So, you drain more power throught the EDIS controller. The controller is only making the connection. I don't exactly know what is the limit of the internals (transistor) of the EDIS controller (too much power drain can fry the internal transistor), but it's worth the experiment IMHO.
Avatar du membre
Benoit
Admin
Messages : 6039
Enregistré le : 14 sept. 2007, 00:21
Votre German : Cox 1200 de 74
Bay Window de 78
Moteur : Combi EJ25. Cox EJ20G
Localisation : 74

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par Benoit »

Ok with you ! I've not understood this way at the first time.
I believed that you would connect 2 coils on 1 EDIS output...
Avatar du membre
coxy-ben
Membres confirmés
Messages : 2428
Enregistré le : 28 sept. 2007, 06:13
Votre German : 1302 berline
Moteur : 1915cc T1
Localisation : ardennes

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par coxy-ben »

the engine is ready ??



Benoît
Avatar du membre
Aart-Jan
Membres confirmés
Messages : 19
Enregistré le : 09 nov. 2007, 12:33
Localisation : The Netherlands
Contact :

Re: 1200 "Autobahn-Renner" [NL]

Message par Aart-Jan »

I wish it was already finished. Unfortunately, I didn't have much spare time last months, so no further progress on the project.

Some old pictures of the latest progress:

Relocated wastegate actuator
Image

VW TFSI chargecooler core
Image

Hyundai H100 oilcooler
Image

All oil lines received pressed couplings:
Image
Répondre

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Semrush [Bot] et 56 invités