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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 21 févr. 2017, 12:28
par TurboR
:boire: :boire: :boire: :boire: :boire:
love it !

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 21 févr. 2017, 14:13
par ElPax
:shock: :boire:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 21 févr. 2017, 14:32
par white lady
Airspeed a écrit :
white lady a écrit :
Airspeed a écrit :Orratech system not installed yet on my engine, so I have no personal experience...
Ok thanks you i Will probably order one of them orratech or riechter at the end of the year.
Pic especiallement pour toi :wink: :

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Oh thanks you airspeed. It looks great !
Did you have any issue during the adaptation of the orratech's system ?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 21 févr. 2017, 20:45
par Airspeed
white lady a écrit : Did you have any issue during the adaptation of the orratech's system ?
Nope, no problems, it fits perfectly! Probably even better when you use original type 4 heads. These TP type 1 heads with a bit different location of cooling ribs don't fit perfectly, but that was to be expected.
Its very expensive, but also very high quality.

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 21 févr. 2017, 21:45
par coxy-ben
Airspeed a écrit :
white lady a écrit :
Airspeed a écrit :Orratech system not installed yet on my engine, so I have no personal experience...
Ok thanks you i Will probably order one of them orratech or riechter at the end of the year.
Pic especiallement pour toi :wink: :

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beautifull !!!! :boire: :boire: :boire: :thumb:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 21 févr. 2017, 22:22
par Benoit
Walt, I have think of you this weekend, I met and spoke with mister baboulin, who inventend 25years ago that kind of cooling shroud...

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 21 févr. 2017, 23:11
par Airspeed
Benoit a écrit :Walt, I have think of you this weekend, I met and spoke with mister baboulin, who inventend 25years ago that kind of cooling shroud...
Oh, oh! :lol:
I think it was even longer ago then that? The Riechert set-up was available I think early seventies!

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 22 févr. 2017, 09:21
par Benoit
You may be right!

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 26 févr. 2017, 22:38
par Airspeed
Engine is finally back in! :-D :-D :-D

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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 26 févr. 2017, 23:10
par bill77
Waouh !
You must be very happy, and impatient to test the result of your cogitations and efforts !
Congrats to the return to the road !

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 26 févr. 2017, 23:47
par coxy-ben
Airspeed a écrit :Engine is finally back in! :-D :-D :-D

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you stop the turbo ?? :scratch:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 27 févr. 2017, 06:57
par prototix
Nice :thumb:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 27 févr. 2017, 21:15
par Airspeed
bill77 a écrit :Waouh !
You must be very happy, and impatient to test the result of your cogitations and efforts !
Indeed! Very much so, but its not running yet, so fingers crossed still..

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 27 févr. 2017, 21:18
par Airspeed
coxy-ben a écrit :

you stop the turbo ?? :scratch:
Non! mais... firstly the engine will be dyno'd N/A so I can get a baseline of how well the enbgine breathes, which is important for me to know when I tune for turbo later.

New turbo has been shipped aujourd'hui! :-D

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 27 févr. 2017, 21:27
par Superflo
Airspeed a écrit :
coxy-ben a écrit :

you stop the turbo ?? :scratch:
Non! mais... firstly the engine will be dyno'd N/A so I can get a baseline of how well the enbgine breathes, which is important for me to know when I tune for turbo later.

New turbo has been shipped aujourd'hui! :-D
Do you map the engine with RPM vs TPS and add pressure compensations when bolting the turbo stuff on?