1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Présentation de vos projets, les évolutions, les modifs...
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 299
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,2 T4T
Localisation : Pays-bas

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Airspeed » 27 févr. 2017, 22:52

Superflo a écrit :Do you map the engine with RPM vs TPS and add pressure compensations when bolting the turbo stuff on?

:thumb:

But its never that simple: for turbo I really need to replace the injectors (now 450cc, which I still had, to my old 1000cc injectors), so the injector map will have to be tuned all over again. But basically you are correct.
Clutch will also have to be replaced (I now use a lighter clutch) by then.

But I still need to get it running first; for now, still waiting for a few parts (oil routing connections...)

TurboR
Membres confirmés
Messages : 306
Enregistré le : 21 nov. 2007, 05:04

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar TurboR » 28 févr. 2017, 12:15

why map this in RPM/TPS in turbo? :scratch:
even in N/A in some case it's easier to map in RPM/MAP !

Avatar du membre
Superflo
Membres confirmés
Messages : 2421
Enregistré le : 01 oct. 2007, 20:55
Votre German : 1303 de 75 evo8
Moteur : 2806cc T4 EFI
Localisation : 01 et 35

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Superflo » 28 févr. 2017, 13:08

RPM/TPS is easier with indivudual throttle bodies and an agressive cam on a N/A engine. With the DTA ECU you can enable pressure compensations for fuel and spark when installing the turbo.

TurboR
Membres confirmés
Messages : 306
Enregistré le : 21 nov. 2007, 05:04

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar TurboR » 28 févr. 2017, 15:22

yes that's right, i forgot the "individual throttle bodies" thing :lol:

Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 299
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,2 T4T
Localisation : Pays-bas

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Airspeed » 28 févr. 2017, 21:55

Superflo a écrit :RPM/TPS is easier with indivudual throttle bodies and an agressive cam on a N/A engine. With the DTA ECU you can enable pressure compensations for fuel and spark when installing the turbo.

Also my experience ^^
Cam is not really that aggressive though, just about 266 duration @ 0.050"lift iirc :wink:

Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 299
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,2 T4T
Localisation : Pays-bas

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Airspeed » 01 mars 2017, 17:53

New package arrived today:

Image

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TurboR
Membres confirmés
Messages : 306
Enregistré le : 21 nov. 2007, 05:04

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar TurboR » 01 mars 2017, 18:26

New hairdryer? :lol:

Avatar du membre
Benoit
Admin
Messages : 5310
Enregistré le : 14 sept. 2007, 00:21
Votre German : Cox 1200 de 74
Bay Window de 78
Moteur : Combi EJ25. Cox EJ20G
Localisation : Dijon
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Benoit » 01 mars 2017, 19:29

:lol:

Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 299
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,2 T4T
Localisation : Pays-bas

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Airspeed » 01 mars 2017, 20:23

TurboR a écrit :New hairdryer? :lol:

Ohhh yeah! 8) 8)

Avatar du membre
Superflo
Membres confirmés
Messages : 2421
Enregistré le : 01 oct. 2007, 20:55
Votre German : 1303 de 75 evo8
Moteur : 2806cc T4 EFI
Localisation : 01 et 35

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Superflo » 01 mars 2017, 20:46

Did you get only a box or is there a turbo inside? :-D

Avatar du membre
PatFlat4Ever
Membres confirmés
Messages : 166
Enregistré le : 16 avr. 2016, 18:26

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar PatFlat4Ever » 01 mars 2017, 20:59

Twin scroll ?

Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 299
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,2 T4T
Localisation : Pays-bas

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Airspeed » 01 mars 2017, 21:46

PatFlat4Ever a écrit :Twin scroll ?

Qui!

Image

Image

Image

Avatar du membre
Benoit
Admin
Messages : 5310
Enregistré le : 14 sept. 2007, 00:21
Votre German : Cox 1200 de 74
Bay Window de 78
Moteur : Combi EJ25. Cox EJ20G
Localisation : Dijon
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Benoit » 02 mars 2017, 00:32

What a sexy tiny thing :rambo:

Avatar du membre
StraBenrennen
Membres confirmés
Messages : 842
Enregistré le : 27 sept. 2007, 22:37
Localisation : Là ou il fait beau...
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar StraBenrennen » 02 mars 2017, 09:39

Miam… :cheers:

TurboR
Membres confirmés
Messages : 306
Enregistré le : 21 nov. 2007, 05:04

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar TurboR » 02 mars 2017, 11:41

yeah borg Warner, the best commercial turbo for now !!!
good choice!
whish model do you chose?


Retourner vers « Vos projets »



Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Google Adsense [Bot] et 9 invités