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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 02 mars 2017, 20:42
par Airspeed
TurboR a écrit :yeah borg Warner, the best commercial turbo for now !!!
good choice!
which model did you choose?
The EFR for sure is, I totally agree! :thumb:

Image

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 03 mars 2017, 11:28
par TurboR
:shock: :shock:
you are aiming for 500+ hp?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 03 mars 2017, 12:22
par Airspeed
TurboR a écrit ::shock: :shock:
you are aiming for 500+ hp?
Qui.

mais non maintenant :wink:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 03 mars 2017, 13:19
par TurboR
small trick:
Oui = yes
Qui = who ;)

I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year :lol: )

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 03 mars 2017, 15:12
par Alex
+ DE 500 HP but max speed 220 KM/h
toujours d'actualité?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 03 mars 2017, 15:30
par Airspeed
Alex a écrit :+ DE 500 HP but max speed 220 KM/h
toujours d'actualité?
Je ne comprend 'toujours d'actualité?' 'its always the current situation?

Max speed is not really about hp anymore above 400hp or so, but more about vehicle stablity: reducing lift and straight line suspension lay-out.
and big balls :roll:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 03 mars 2017, 15:31
par Airspeed
TurboR a écrit :small trick:
Oui = yes
Qui = who ;)
Ah! that explains the reaction of mademoiselle :lol:
I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year :lol: )
Will do! I love the Ring! :thumb:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 03 mars 2017, 16:53
par PatFlat4Ever
I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 03 mars 2017, 22:16
par Airspeed
PatFlat4Ever a écrit :I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
Not exactly sure what you mean, but I am a real believer in equal length header with correctly paired cylinders: 1/3 and 2/4 :wink:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 03 mars 2017, 23:12
par PatFlat4Ever
Airspeed a écrit :
PatFlat4Ever a écrit :I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
Not exactly sure what you mean, but I am a real believer in equal length header with correctly paired cylinders: 1/3 and 2/4 :wink:
Yes for the paired cylinders. :thumb:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 06 mars 2017, 00:39
par Airspeed
Wrapped the exhaust parts very close to the case and/or cylinderheads:

Image

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 11 mars 2017, 20:02
par Airspeed

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 11 mars 2017, 20:38
par PatFlat4Ever
Where is the turbo ? For an another engine ?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 11 mars 2017, 21:14
par Airspeed
PatFlat4Ever a écrit :Where is the turbo ? For an another engine ?
First N/A dyno result, then turbo will be added :wink:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 11 mars 2017, 21:40
par PatFlat4Ever
So the compression ratio is already settled for turbo or you'll have to change it ?