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								Airspeed 							 
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						Message 
					 
								par Airspeed  02 mars 2017, 20:42 
			
			
			
			
			
			TurboR a écrit : yeah borg Warner, the best commercial turbo for now !!!
The EFR for sure is, I totally agree!  
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								TurboR 							 
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						Message 
					 
								par TurboR  03 mars 2017, 11:28 
			
			
			
			
			
			
you are aiming for 500+ hp?
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								Airspeed 							 
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						Message 
					 
								par Airspeed  03 mars 2017, 12:22 
			
			
			
			
			
			TurboR a écrit : 
you are aiming for 500+ hp?
Qui.
mais non maintenant  
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								TurboR 							 
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						Message 
					 
								par TurboR  03 mars 2017, 13:19 
			
			
			
			
			
			small trick:
Oui = yes
Qui = who ;)
I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year 
 )
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								Alex 							 
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						Message 
					 
								par Alex  03 mars 2017, 15:12 
			
			
			
			
			
			+ DE 500 HP but max speed 220 KM/h
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								Airspeed 							 
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								par Airspeed  03 mars 2017, 15:30 
			
			
			
			
			
			Alex a écrit : + DE 500 HP but max speed 220 KM/h
Je ne comprend 'toujours d'actualité?' 'its always the current situation? 
Max speed is not really about hp anymore above 400hp or so, but more about vehicle stablity: reducing lift and straight line suspension lay-out.
and big balls  
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								Airspeed 							 
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								par Airspeed  03 mars 2017, 15:31 
			
			
			
			
			
			TurboR a écrit : small trick:
Ah! that explains the reaction of mademoiselle  
I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year 
 )
Will do! I love the Ring! 
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								PatFlat4Ever 							 
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								par PatFlat4Ever  03 mars 2017, 16:53 
			
			
			
			
			
			I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								Airspeed 							 
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								par Airspeed  03 mars 2017, 22:16 
			
			
			
			
			
			PatFlat4Ever a écrit : I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
Not exactly sure what you mean, but I am a real believer in equal length header with correctly paired cylinders: 1/3 and 2/4  
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
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								par PatFlat4Ever  03 mars 2017, 23:12 
			
			
			
			
			
			Airspeed a écrit : PatFlat4Ever a écrit : I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
Not exactly sure what you mean, but I am a real believer in equal length header with correctly paired cylinders: 1/3 and 2/4  
Yes for the paired cylinders.  
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
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								par Airspeed  06 mars 2017, 00:39 
			
			
			
			
			
			Wrapped the exhaust parts very close to the case and/or cylinderheads:
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
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								par Airspeed  11 mars 2017, 20:02 
			
			
			
			
			
			
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
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								par PatFlat4Ever  11 mars 2017, 20:38 
			
			
			
			
			
			Where is the turbo ? For an another engine ?
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
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								par Airspeed  11 mars 2017, 21:14 
			
			
			
			
			
			PatFlat4Ever a écrit : Where is the turbo ? For an another engine ?
First N/A dyno result, then turbo will be added  
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
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								par PatFlat4Ever  11 mars 2017, 21:40 
			
			
			
			
			
			So the compression ratio is already settled for turbo or you'll have to change it ?
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
		
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