1303 Mythbuster -> 2,4 ltr T4Turbo

Présentation de vos projets, les évolutions, les modifs...
Répondre
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

TurboR a écrit :yeah borg Warner, the best commercial turbo for now !!!
good choice!
which model did you choose?
The EFR for sure is, I totally agree! :thumb:

Image
TurboR
Membres confirmés
Messages : 362
Enregistré le : 21 nov. 2007, 05:04

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par TurboR »

:shock: :shock:
you are aiming for 500+ hp?
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

TurboR a écrit ::shock: :shock:
you are aiming for 500+ hp?
Qui.

mais non maintenant :wink:
TurboR
Membres confirmés
Messages : 362
Enregistré le : 21 nov. 2007, 05:04

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par TurboR »

small trick:
Oui = yes
Qui = who ;)

I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year :lol: )
Avatar du membre
Alex
Admin
Messages : 3542
Enregistré le : 20 sept. 2007, 23:01
Localisation : Ouest de panam
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Alex »

+ DE 500 HP but max speed 220 KM/h
toujours d'actualité?
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

Alex a écrit :+ DE 500 HP but max speed 220 KM/h
toujours d'actualité?
Je ne comprend 'toujours d'actualité?' 'its always the current situation?

Max speed is not really about hp anymore above 400hp or so, but more about vehicle stablity: reducing lift and straight line suspension lay-out.
and big balls :roll:
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

TurboR a écrit :small trick:
Oui = yes
Qui = who ;)
Ah! that explains the reaction of mademoiselle :lol:
I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year :lol: )
Will do! I love the Ring! :thumb:
Avatar du membre
PatFlat4Ever
Membres confirmés
Messages : 169
Enregistré le : 16 avr. 2016, 18:26

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par PatFlat4Ever »

I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

PatFlat4Ever a écrit :I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
Not exactly sure what you mean, but I am a real believer in equal length header with correctly paired cylinders: 1/3 and 2/4 :wink:
Avatar du membre
PatFlat4Ever
Membres confirmés
Messages : 169
Enregistré le : 16 avr. 2016, 18:26

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par PatFlat4Ever »

Airspeed a écrit :
PatFlat4Ever a écrit :I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
Not exactly sure what you mean, but I am a real believer in equal length header with correctly paired cylinders: 1/3 and 2/4 :wink:
Yes for the paired cylinders. :thumb:
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

Wrapped the exhaust parts very close to the case and/or cylinderheads:

Image
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

Avatar du membre
PatFlat4Ever
Membres confirmés
Messages : 169
Enregistré le : 16 avr. 2016, 18:26

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par PatFlat4Ever »

Where is the turbo ? For an another engine ?
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

PatFlat4Ever a écrit :Where is the turbo ? For an another engine ?
First N/A dyno result, then turbo will be added :wink:
Avatar du membre
PatFlat4Ever
Membres confirmés
Messages : 169
Enregistré le : 16 avr. 2016, 18:26

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par PatFlat4Ever »

So the compression ratio is already settled for turbo or you'll have to change it ?
Répondre

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] et 3 invités