1303 Mythbuster -> 2,4 ltr T4Turbo

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maxi
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par maxi »

les trous dans les avants c'est cool ça :cheers: milles excuses pour le french langage
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Airspeed
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

maxi a écrit :les trous dans les avants c'est cool ça :cheers: milles excuses pour le french langage
Pas problem, ce ca ^^ je comprand :wink:

Alors, just in time for Spa-francorchamp, installed a adjustable caster top strut bearing holder (what a word!):

Image

Its for better straightline stability. Also had an alignment job today done and some ventilation sleeves also in the rear fenders (come and see them in Spa), so car is ready :-D
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Alex
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Alex »

cool walter

tu me gardes une place pour faire un tour de circuit dans le baquet passager? :biggrin:
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Airspeed
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

Alex a écrit :cool walter

tu me gardes une place pour faire un tour de circuit dans le baquet passager? :biggrin:
How's your english Alex? I thought you were practicing? :lol:

Samedi il y a deux personnes qui est un 'baquet passager', alors peut-etre?
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Alan GL
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Alan GL »

Very nice Walter!!!
Alex je t'envie!!!!!!!!!
Walter keep me a place for next year!!!!!! :biggrin:
enjoy and take vidéos! :cheers:
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Alex »

Airspeed a écrit :
Alex a écrit :cool walter

tu me gardes une place pour faire un tour de circuit dans le baquet passager? :biggrin:
How's your english Alex? I thought you were practicing? :lol:

Samedi il y a deux personnes qui est un 'baquet passager', alors peut-etre?
A défaut d'améliorer mon anglais , je te fais pratiquer ton français :biggrin:
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Superflo
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Superflo »

Airspeed a écrit :
maxi a écrit :les trous dans les avants c'est cool ça :cheers: milles excuses pour le french langage
Pas problem, ce ca ^^ je comprand :wink:

Alors, just in time for Spa-francorchamp, installed a adjustable caster top strut bearing holder (what a word!):

Image

Its for better straightline stability. Also had an alignment job today done and some ventilation sleeves also in the rear fenders (come and see them in Spa), so car is ready :-D
You don't run a strut bar between the shock towers?
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Airspeed
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

Superflo a écrit :You don't run a strut bar between the shock towers?
I DO run a strut bar, but its just a little lower in the picture (not visible here) and located and welded between the towers itself, just not mounted to the M8 bolts of the strut itself :wink:

Come see for yourself this weekend?
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Alex »

this heigo strut bar is for vw golf1 but look very nice :P
p6060045.jpg
p6060056.jpg
p6170028g.jpg
pc050005.jpg
pc050007.jpg
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

Alex a écrit :this heigo strut bar is for vw golf1 but look very nice :P
Yes, but I see that design as mostly for looks indeed... Its too high for my taste, which reintroduces new bending force. He also still runs rubber top strut mounts...
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Superflo
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Superflo »

Airspeed a écrit :
Superflo a écrit :You don't run a strut bar between the shock towers?
I DO run a strut bar, but its just a little lower in the picture (not visible here) and located and welded between the towers itself, just not mounted to the M8 bolts of the strut itself :wink:

Come see for yourself this weekend?
Yes I'll be @ Spa with the car but I won't go to the track.
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Airspeed
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

Spa:


Santa Pod 1-2 september:
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bill77
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par bill77 »

quite impressive !
Always a thrill to read some more from you ! ! !
How is the engine going ? Happy with your configuration ?
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par Airspeed »

Merci Bill!
Yes, very happy, it seems almost 'perfect' now for all-round performance :-)

New dynoday in two weeks, so we'll know more scientifically then.
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dirty-pierrot
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Message par dirty-pierrot »

joke mode "on" :
Why you don't go through "le raidillon" full speed at Spa ??? :cheers:

very impressive video, congratulations
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