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				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 02 mars 2017, 20:42
				par Airspeed
				TurboR a écrit :yeah borg Warner, the best commercial turbo for now !!!
good choice!
which model did you choose?
The EFR for sure is, I totally agree!  
 
 

 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 03 mars 2017, 11:28
				par TurboR
				 
   
 
you are aiming for 500+ hp?
 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 03 mars 2017, 12:22
				par Airspeed
				TurboR a écrit : 
   
 
you are aiming for 500+ hp?
 
Qui.
mais non maintenant  

 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 03 mars 2017, 13:19
				par TurboR
				small trick:
Oui = yes
Qui = who ;)
I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year 

 )
 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 03 mars 2017, 15:12
				par Alex
				+ DE 500 HP but max speed 220 KM/h
toujours d'actualité?
			 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 03 mars 2017, 15:30
				par Airspeed
				Alex a écrit :+ DE 500 HP but max speed 220 KM/h
toujours d'actualité?
Je ne comprend 'toujours d'actualité?' 'its always the current situation? 
Max speed is not really about hp anymore above 400hp or so, but more about vehicle stablity: reducing lift and straight line suspension lay-out.
and big balls  

 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 03 mars 2017, 15:31
				par Airspeed
				TurboR a écrit :small trick:
Oui = yes
Qui = who ;)
Ah! that explains the reaction of mademoiselle  
 
 
I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year 

 )
Will do! I love the Ring! 

 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 03 mars 2017, 16:53
				par PatFlat4Ever
				I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
			 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 03 mars 2017, 22:16
				par Airspeed
				PatFlat4Ever a écrit :I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
Not exactly sure what you mean, but I am a real believer in equal length header with correctly paired cylinders: 1/3 and 2/4  

 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 03 mars 2017, 23:12
				par PatFlat4Ever
				Airspeed a écrit :PatFlat4Ever a écrit :I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
Not exactly sure what you mean, but I am a real believer in equal length header with correctly paired cylinders: 1/3 and 2/4  

 
Yes for the paired cylinders.  

 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 06 mars 2017, 00:39
				par Airspeed
				Wrapped the exhaust parts very close to the case and/or cylinderheads:

 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 11 mars 2017, 20:02
				par Airspeed
				
			 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 11 mars 2017, 20:38
				par PatFlat4Ever
				Where is the turbo ? For an another engine ?
			 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 11 mars 2017, 21:14
				par Airspeed
				PatFlat4Ever a écrit :Where is the turbo ? For an another engine ?
First N/A dyno result, then turbo will be added  

 
			
					
				Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
				Posté : 11 mars 2017, 21:40
				par PatFlat4Ever
				So the compression ratio is already settled for turbo or you'll have to change it ?