1303 Mythbuster -> 2,4 ltr T4Turbo

Présentation de vos projets, les évolutions, les modifs...
Répondre
Avatar du membre
fullpower
Membres confirmés
Messages : 602
Enregistré le : 09 oct. 2007, 21:23
Votre German : 1300 german
Moteur : t4 2366
Localisation : ardennes

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par fullpower »

:thumb: :rambo:

cool tout ça
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Airspeed »

Le turbo a Nürburgring:

Image
Avatar du membre
tintin13_2
Membres confirmés
Messages : 958
Enregistré le : 29 sept. 2007, 14:10
Votre German : 1302 71' kansas beige - German soft
Localisation : 13

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par tintin13_2 »

cool pics !! :cheers: :thumb:
Avatar du membre
Vipergrun
Membres confirmés
Messages : 403
Enregistré le : 30 sept. 2007, 00:10
Votre German : 1303 1975
Moteur : 2 l T4
Localisation : ST LO MANCHE 50 BASSE NORMANDIE

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Vipergrun »

nice picture :thumb:
next time can you try to make video, it will be better than gran turismo :lol: :lol:
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Airspeed »

Merci pur le compliments ce-sur :wink:

Yesterday I was in luck as I found a set of Goetze rings for the 914 2.0 pistons locally!
Image

Today I have collected the case for the 2,2 ltr turbo in order for me to tap the oil channel plugs into it. It needs to be done now before the oil squiters go in as you don't want to be stuck with an aluminium thread blocking an oil squirter lateron.

It was a nice opportunity to look at the case and what has been done so far. You can clearly see the drilled squirter holes and where they tap-off from the main bearings:
(the cylinder bases still have to be decked, so it will look different lateron)
Image
Problem usually is the 3rd cylinder as the oil canal for the squirter would touch air when just drilled like the others. So, a little bit was welded in to prevent that problem:
Image
Afterwards the case has received 6 (!) dowels and was alignbored (which also makes sense to do after welding alone)

Further I noticed the tool steel type 1 cam followers and the rocker shafts were DLC-treated and back:
Image

Finally I noticed a 4-bolt type 4 head sawed through the spark plug hole, which I thought I could show you all:
Image
Avatar du membre
Benoit
Admin
Messages : 6043
Enregistré le : 14 sept. 2007, 00:21
Votre German : Cox 1200 de 74
Bay Window de 78
Moteur : Combi EJ25. Cox EJ20G
Localisation : 74

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Benoit »

very nice pics, like usually....
Avatar du membre
KamperRS
Membres confirmés
Messages : 54
Enregistré le : 27 sept. 2007, 20:28
Localisation : Montpellier / Nurburgring
Contact :

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par KamperRS »

Hi Walter, did you drill & thread the squirters holes by yourself ? Did you use the porsche squirters ? Is their location accurate or did you put them "where you can" ?
Very nice modification at all ! ! ! 8) i'd like to do it in my T1 case , but it scared me :oops:
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Airspeed »

KamperRS a écrit :Hi Walter, did you drill & thread the squirters holes by yourself ?
Nooo, I only drill and tap my NPT case plugs myself :wink:
Did you use the porsche squirters ? Is their location accurate or did you put them "where you can" ?
Yes, they will be porsche squirters installed (not in there yet in picture). Not sure exactly how to answer your second question, but the engine shop knows what they are doing if you know what I mean 8)
Next week the engine parts will be ready I heard :mrgreen:

Sorry, I only saw your post now...

Since I fear that this next 2,2 turbo engine will make a lot of torque (too much for the 915 maybe), I am trying to install an early short-nose G50 tranny in place of the 915.
Image

Trial fitting G50 to type 4 casing:
Image

I want to shorten the bellhousing and main shaft by 28mm, so the entire G50 transmission has to be taken apart... :scratch:
Image
Image
Strong (because BIG) diff:
Image

Intended pressure plate and clutch:
Sachs race engineering en Kennedy organic race clutch plate :twisted:
Image
Image

Still not sure it will all work out, but there's only one way to find out :wink:
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Airspeed »

Aujourd'ui c'etait un jour tres heureux: Retourne de parts de 2,2 ltr moteur! :mrgreen: :mrgreen:

Image
Image
Image
Image
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Airspeed »

The flanges from a front differential of a 964 C4 are 100mm and therefore fit my 100mm Bus T2 CV's as shown :mrgreen:

Image
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Airspeed »

Test fitment de G50:

Image
Avatar du membre
Superflo
Membres confirmés
Messages : 2643
Enregistré le : 01 oct. 2007, 20:55
Votre German : 1303 de 75 evo8
Moteur : 2806cc T4 EFI
Localisation : 01 et 94

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Superflo »

If the G50 move the engine, will you have to rebuild the turbo intake and exhaust ?
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Airspeed »

Probably some, I just don't know yet what and which. Some parts like the turbo-bracket I'd say yes, they would need adapting a little.
Thats all in the game when you start changing parts and want to go faster :wink:
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Airspeed »

Transmission is back together:

And it now fits perfectly in the car :D
Fichiers joints
G50vollediginelkaar002.jpg
G50vollediginelkaar003.jpg
Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 'Versuchsfahrzeug'

Message par Airspeed »

Alors, le travail de 2,2 ltr T4 turbo est commence!

Image
Répondre

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 26 invités