Page 2 sur 44

Posté : 19 mars 2008, 10:48
par prototix
belle adaptation du radiateur dans le "becquet" :thumb:

Posté : 19 mars 2008, 18:11
par fullpower
sont pas a vendre tes anciennes jantes par hasard :scratch: :scratch: :scratch:

Posté : 19 mars 2008, 20:13
par Airspeed
fullpower a écrit :sont pas a vendre tes anciennes jantes par hasard :scratch: :scratch: :scratch:
Non, une set de jantes c'set pour le circuit, les autre (924T) sont pour le 1/4 mile :wink:

Posté : 19 mars 2008, 21:17
par fullpower
je les kiff a mort celles avec le fond doré, je les verrais bien sur ma cox :lol: :lol:


sinon super expérimentation, t'es un vrai dingue j'adore ca :thumb: :thumb:

Posté : 25 mars 2008, 20:23
par Airspeed
Fitting the floor plates of the CB pressure hats gave a 'small' problem:

Image

Lets just say that hole doesn't help keeping pressure within... :oops:

Also a 'made in china' 'bell-mouth' downpipe arrived. Boy, are those cheap! If they are value for money remains to be seen, but it fits and look very good. I only needed the first part, so I hope this stainless is weldable with mig...

Image

Posté : 25 mars 2008, 20:27
par Alan GL
8) beautiful parts....
:twisted: :twisted: :twisted:

Posté : 25 mars 2008, 21:23
par fullpower
put..... :rambo: :rambo: :rambo: :rambo:

Posté : 16 avr. 2008, 22:33
par Airspeed
New spacers for the throttle bodies have been made:

Image

Painted the Riechert shroud orange again (it was black, noir). I also bought an up-pipe from a subaru and a new stainless 3" muffler from Borla:

Image
Image

At the moment the 914 2 liter stock engine will be used to fit everything and so I can drive a little sooner:
Image

Posté : 17 avr. 2008, 06:37
par germanbuilder
it is a turbo for an imprezia no?!

Posté : 17 avr. 2008, 15:39
par Airspeed
germanbuilder a écrit :it is a turbo for an impreza no?!
Yes, correct, its a VF34 ball-bearing turbo from a WRX-Sti

Posté : 18 avr. 2008, 21:16
par TurboR
i think it's a little bit too small to have a good power.
a gt28 or gt30rs could be a good choice.
subarus turbo have too small exhaust housing to a 2.2 liters

Posté : 18 avr. 2008, 22:17
par Airspeed
Well, you may be correct, but I really wouldn't know untill I have tried it. Besides, not all subaru turbo's are the same :wink:
Thanks for your comment tho!

Because of the CB linkage carb tops, I needed to position the fuel rails on the outside again :?

Image

No fit, so I have bought a 90-degree 1/4NPT to a D-06 to try to fit tomorrow...

Posté : 20 avr. 2008, 21:12
par Airspeed
Progress of this weekend:

Image

Posté : 21 avr. 2008, 10:52
par Benoit
you crazy guy :P

Posté : 30 avr. 2008, 22:01
par Airspeed
Engine is running! Started in one try! :D

Image[/img]