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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 27 mars 2015, 11:13
par prototix
Good ;)

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 27 mars 2015, 14:05
par Superflo
Nice heads Walter!

Do you have flow #?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 27 mars 2015, 14:09
par Airspeed
Superflo a écrit : Do you have flow #?
No, not yet. I'll very likely have them flowed when I get them back from the machinist. I'll post the results then ok?

But beware, don't stare blind on large static flow numbers. Large flow numbers do not always make a car faster...

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 27 mars 2015, 15:03
par Superflo
Of course the amount of boost does!


I'm curious to see how these heads perform in comparison of heavily ported stock heads or aftermarket heads like MS230 & MS250.

About the turbo collector, are you using a modified type1 or built a new one from scratch?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 27 mars 2015, 15:20
par Airspeed
Superflo a écrit :Of course the amount of boost does!
Yeah, but for example: 1 bar of boost on a 2 liter type1 with basic 044 heads makes 200 hp and the same boost and engine with MS230 heads makes 400 hp...
Good head flow and mixture quality is just always extremely important.
I'm curious to see how these heads perform in comparison of heavily ported stock heads or aftermarket heads like MS230 & MS250.
Me too, probably about the same-ish, but I also wanted these type of head because of the greater strength they have. The alu-alloy these are made from is much, much tougher then the cast originals.
About the turbo collector, are you using a modified type1 or built a new one from scratch?
I haven't got anything yet, but I'll probably first run the engine without (sans) turbo (I want to drive soon again), so I will get a type 1 4-1 of the shelf and modify it lateron.

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 21 oct. 2015, 13:00
par germandrag
News?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 21 oct. 2015, 16:18
par Airspeed
Non, pas de news unfortunately.
Moving house this year (twice). Hopefully this winter period I can do something on the engine.

Thanks.

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 12 nov. 2015, 21:03
par Firetwo69
Bonjour,

J'ai pu lire que tu as monté une boite 915, tu n'as pas de probleme avec cette derniere et autant de couple ?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 12 nov. 2015, 21:46
par Alex
Il est passé en G50

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 13 nov. 2015, 00:22
par Airspeed
Merci Alex :wink:
Superflo a écrit :
I'm curious to see how these heads perform in comparison of heavily ported stock heads or aftermarket heads like MS230 & MS250.
I forgot to mention, but they flowed about 245 CFM (on my friends 103mm bore version), which is somewhere between MS230 and MS250, but conditions are not always equal (bore, intake valve diameter etc).

That's plenty enough for me :wink:

Oh, and it will also receive a horizontal fan arrangement (Orratech) 8)

and now also carbon ceramic disks on the front :mrgreen:
Image

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 13 nov. 2015, 09:45
par diabolo
Ouch Big brake!

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 13 nov. 2015, 11:11
par prototix
De vrais freins jaune....

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 13 nov. 2015, 11:47
par white lady
prototix a écrit :De vrais freins jaune....
C est pour moi que tu dit ça ? :-)

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 13 nov. 2015, 12:54
par prototix
white lady a écrit :
prototix a écrit :De vrais freins jaune....
C est pour moi que tu dit ça ? :-)
Lool;)

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 13 nov. 2015, 12:58
par Benoit
Non, c'est pas pour toi, les freins jaunes, ça court les rues... :lol: :lol: