continue comme ça ton projet et passionnant

Voilà exactement mon problème et sa solution en gros, j'ai un parasitage qui s’amplifie avec le régime et qui vers les 2500 pour moi devient trop important et perturbe le signal.... Ce problème est commun aux bloc BMW, en fait, après quelques recherches, il se trouve que ce problème vient d'une part de la position du faisceau sur le moteur et surtout de la dent manque qui se trouve être sur ce moteur une dent longue.This happens most often with V3.57 boards, but can happen with V3.0 boards too. We've seen this most often on BMWs and Hyundais, but it can happen on any Bosch Motronic system, or with Electromotive trigger wheels as well. With some sensors, it can apply to 36-1 or 36-2 wheels. What starts as a small noise spike at low RPM becomes a very large noise spike right in the spot where the missing tooth is, causing the ECU to lose synch. You'll see this problem manifest as the RPM signal suddenly spiking downward at high RPM, and the car acting like it's hit a rev limiter. Putting a 10K to 20K resistor inline with the crankshaft position sensor wire generally clears this right up. Below is a tooth log showing this problem happening to a 36-1 trigger wheel.
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